Klanten kennen
Het is daarom van belang om uw klanten te kennen. Wie zijn de mensen die in uw fysieke winkel komen kopen? Zijn dat voornamelijk ouderen die veel waarde hechten aan een persoonlijke benadering, een praatje en hulp bij hun aankoop? Dan moet u zich afvragen of een webshop wel iets toevoegt; anderzijds kunt u natuurlijk met die webshop juist een nieuwe doelgroep proberen aan te boren voor uw producten.
Als uw bestaande klanten veelal jonge mensen zijn die weinig tijd hebben en zo snel mogelijk met hun aankoop de deur uit willen, zou een webshop een ideale aanvulling kunnen zijn. Immers, online kopen is voor veel mensen interessant juist doordat het snel en gemakkelijk gaat.
Webshop als toevoeging
Een webshop kan ook een goede toevoeging zijn als uw fysieke winkel bijvoorbeeld nogal afgelegen is voor veel klanten, of als er weinig parkeergelegenheid in de buurt is. Ze kopen graag bij u, anders zouden ze geen klant zijn, maar gaan misschien wel veel vaker en meer kopen als u het ze eenvoudiger maakt door ook online kopen mogelijk te maken. Het gegeven dat u via uw fysieke winkel bereikbaar bent voor service en dat klanten die service ook al van u kennen, is dan veelal voldoende om de klant online te laten kopen.