Relevante ontwikkelingen in je branche
Op deze pagina's beschrijf je waar kansen liggen en maak je melding van de risico's (die zijn er namelijk ook altijd). Vertel iets over de marktomvang, trends en eventuele plannen van de overheid.
SWOT-analyse
Het doen van marktonderzoek en het maken van een SWOT-analyse draagt bij aan het bepalen van een kansrijke marketingstrategie. Breng deze informatie zo concreet mogelijk in kaart.
Leer je markt beter kennen
Hoe beter jij jouw markt leert kennen, des te sneller je op ontwikkelingen kunt inspelen met jouw product of dienst. De tips in deze artikelen helpen je hiermee op weg:
- Checklist: SWOT-analyse opstellen
- Zo vind je het gat in de markt
- 8 manieren om branche- en marktonderzoek te doen
Op zoek naar een gratis ondernemingsplan voorbeeld?
Kom je er toch niet helemaal uit bij het schrijven van je ondernemersplan? Dan bieden de voorbeeldteksten uit onze gratis voorbeeldplannen uitkomst.
Tip: in de kantlijn van het voorbeeldplan vind je nog veel meer handige ondernemersinformatie.
Gratis voorbeelden ondernemingsplan
« Ga terug naar hoofdstuk 3 - Ga verder naar hoofdstuk 5 »
« Ga terug naar de overzichtspagina