Waar je vroeger nog voor iedere wijziging of aanpassing van jouw bankrekening naar de bank moest, kun je veel van dit soort handelingen tegenwoordig ook online of met je smartphone uitvoeren.
Denk bijvoorbeeld aan het aanvragen van een nieuwe pas, het tijdelijk verhogen van je paslimiet of het aanvragen van een kortlopende reisverzekering.
Mobiel bankieren voor ondernemers
Ook als ondernemer regel je steeds meer bankzaken online. Gewoon, op het moment dat het jou uitkomt. Het is erg handig als je zakelijke betalingen ter plekke kunt afhandelen met jouw smartphone of tablet. Of nog even snel je saldo van je zakelijke rekening checken? Geen probleem. Net als het verzenden van een betaalverzoek.
Dit zijn waarschijnlijk mogelijkheden die je bekend in de oren klinken. Maar ken je ook deze opties?
- Het openen van een zakelijke spaarrekening
- Het voormelden van een sealbagstorting
- Je betaallimiet verhogen
- Op afstand een tweede handtekening zetten en betalingen goedkeuren
- Instellen van Saldo en Betaal Alerts
Ook dit regel je met de Rabo App. Bij 'Berichten' vind je alle meldingen van de bank. Denk aan nota’s en het financiële jaaroverzicht van jouw zakelijke (spaar)rekeningen.
Zakelijke rekening toevoegen aan je account
De Rabo App is beschikbaar voor de besturingssystemen iOS, Android en Windows. Gebruikte je deze app al voordat je een zakelijke klant werd? Dan kun je je zakelijke rekening eenvoudig toevoegen. Volg hiervoor deze stappen:
- Open de Rabo App, je hoeft nog niet in te loggen
- Klik rechts bovenin op de drie horizontale puntjes
- Kies op Profiel toevoegen
- Volg de stappen in de app
Het is ook mogelijk om in de app zelf in vijf minuten een zakelijke rekening te openen, dit doe je door:
- De app te openen
- Onderin op 'Zelf regelen' te klikken
- Op 'Betaal- en spaarrekening' klikken
- Vervolgens voor 'Betaalrekening openen' kiezen
- Op 'Een rekening voor mijn bedrijf' klikken
- Tot slot de instructies voor de registratie volgen
- Lees ook: 4 voordelen van een zakelijke rekening
Betaalverzoek versturen
Als ondernemer wil je graag snel betaald worden. Dat is logisch. Maak het je klanten daarom zo makkelijk mogelijk. Dat kan ook met de Rabo App, want hiermee kun je een betaalverzoek versturen om facturen te innen of voor een betalingsherinnering. Jouw klant klikt op de link en kan dan meteen het nog openstaande bedrag overmaken.
- Meer weten? Ontdek hier de mogelijkheden van een betaalverzoek via de Rabo App
Mobiel bankieren doe je veilig
Via de Rabo App doe je de bankzaken net zo veilig als via Rabo Internetbankieren. De app maakt namelijk gebruik van een beveiligde verbinding. Je logt in met een zelfgekozen pincode van vijf cijfers of met je Touch of Face ID.
Ook kun je gebruikmaken van de Rabo Scanner. Met dit apparaatje krijg je toegang tot de beveiligde online omgeving van de Rabobank om online of mobiel te bankieren.
Bankieren zonder Rabo Scanner
In de Rabo App kun je ook bankieren zonder Rabo Scanner, bijvoorbeeld wanneer je geld wilt overboeken naar je eigen rekening. Verder kun je ook (kleinere) bedragen overboeken naar andere rekeningen zonder Rabo Scanner. Dit moet je uit veiligheidsoverwegingen nog wel zelf instellen in de Rabo App.
Mobiel bankieren: 7 handige functies
Mobiel bankieren biedt dus vooral gemak. We hebben hieronder 7 handige functies voor je op een rij gezet:
- Inloggen en ondertekenen met jouw vingerafdruk of persoonlijke toegangscode
- Een betaalverzoek sturen zodat je sneller geld ontvangt
- Je pas blokkeren en direct een nieuwe pas aanvragen
- Een sealbagstorting voormelden, zodat jouw geld binnen 24 uur op je rekening staat
- Een tweede handtekening zetten. Zo kun je betaalopdrachten die zijn klaargezet goedkeuren
- Incasso’s terugboeken en toekomstige incasso’s weigeren
- Eenvoudig de landenblokkade aan- en uitzetten, bijvoorbeeld als je vaak buiten Europa reist
Veelgestelde vragen over zakelijk mobiel bankieren
- Wat is zakelijk mobiel bankieren? Bij zakelijk mobiel bankieren maak je gebruik van een mobiele app om te internetbankieren. Dat biedt veel gemak: je hebt altijd en overal inzicht in je administratie, regelt alles rondom je zakelijke rekening en verstuurt snel betaalverzoeken.
- Kan ik zakelijk betalen met Apple Pay? Ja, je kunt via Apple Pay betalen met je zakelijke rekening van Rabobank. Dan kun je zowel contactloos met je iPhone of Apple Watch betalen, als online vanaf je rekening. Zelfs een koppeling met je (zakelijke) creditcard is mogelijk.
- Hoe werkt zakelijk mobiel bankieren bij Rabobank? Binnen de Rabo App regel je veel zaken zelf rondom je zakelijke rekening. Je kunt je zakelijke rekening openen, maar ook betalingen doen, saldo meldingen instellen en maandelijkse of jaarlijkse overzichten terugvinden.